La situació actual motivada per la crisi sanitària del COVID-19 ens ha obligat a replantejar la tercera edició del Cicle de Cecot Comerç, #RetailTrends 2020 | POSTCOVID-19. Després de l’èxit de les dues edicions anteriors, es presenta amb unes sessions digitals, a través de la plataforma Zoom, destinades a formar als propietaris de comerços en l’aplicació i implementació efectiva de la metodologia i coneixements exposats amb l’objectiu d’aprofitar al màxim la situació actual i saber adaptar-se a la nova normalitat des d’una perspectiva omnicanal.
El canvi que suposa la irrupció imparable de les noves tecnologies digitals està provocant un replantejament profund de les relacions entre les empreses i els seus clients i proveïdors i, en general, entre les persones. Com passa habitualment, mentre parlem i pensem sobre el aquest futur, aquestes realitats comencena ser fet. Cal que les empreses entrem proactivament en aquesta transformació, abans que ho haguem de fer perseguint el cient. Potser...hi arribaríem tard.
Durant aquesta nova edició del Cicle #RetailTrends2019 | Desenvolupant la venda omnicanal al comerç de proximitat, volem generar un espai de reflexió per a les empreses del comerç i ficilitar les claus per afrontar aquests procesos de transformació.
Com a continuïtat a la 15a Jornada Professional de Cecot Comerç, amb el leitmotiv, #RetailTrends | A l’avantguarda del comerç, s’han celebrat cinc càpsules formatives enfocades a emprenedors, petits i mitjans empresaris i professionals del comerç destinades a fomentar una millor gestió comercial i experiència de client a través de la digitalització de les empreses del Retail. Digitalitzar-se no és comprar tecnologia. La transformació digital al lloc de treball augmenta la productivitat de l’empresa, t’ajuda a treure el màxim rendiment de la informació disponible per tal de diferenciar-se en un món a temps real.
El programa s’ha enfocat a millorar els resultats comercials de l’empresa mitjançant l’excel·lència en la gestió de l’experiència de client, fomentant la cultura digital per tal d’aconseguir una dinàmica proactiva d’innovació i, alhora, millorar la captació i retenció.
En aquest programa també s’ha treballat l’actitud digital, és a dir, els hàbits a adquirir per tal de ser competitiu en l’entorn digital.
La darrera sessió del cicle ha compartit les claus de la quatre càpsules prèvies donant un caire encara més pràctic. Durant la Cloenda s’ha presentat un decàleg de transformació digital del Retail, així com les pautes bàsiques per digitalitzar l’empresa.