Les notícies sobre comerç i consum.
Nova edició del Cicle #RetailTrends
5a edició del Cicle #RetailTrends de Cecot Comerç 
Ho tenim tot preparat per la 5a edició del Cicle RetailTrends 2022 | Creixement i Excel·lència al Nou Entorn Postpandèmic. Aquesta edició recuperarem les sessions presencials, tot i que també es podran seguir en streaming. De moment, reserva't la data de la primera sessió: dijous 28 d'abril. 
La primera sessió ens centrarem en les Claus de la Captació i la Retenció del Talent Intergeneracional. L'objectiu és entendre quins són els motivadors i els generadors de compromís del client intern en el nou entorn postpandèmic amb l'objectiu de retenir el talent a les empreses. En la segona jornada analitzarem el futur del Treball Remot i la Gestió en el Comerç. Les altres sessions tractarem aspectes com entendre i complir amb les expectatives de compra del client actual o com incorporar nous canals de venda al nostre negoci, entre d'altres. Amplia la informació aquí
MÉS NOTÍCIES
Demana el Kit Digital 
Des del 15 de març i fins el 15 de setembre es pot sol·licitar el Kit Digital. De moment, ho poden demanar les empreses que tenen entre 10 i 49 treballadors. Les empreses han d'enregistrar-se prèviament a la web de acelerapyme i completar un test d'autodiagnòstic. A la Cecot hem creat l'Oficina de Digitalització per  assessorar-te en tot el procés. Més informació aquí
Ajuts al comerç a Sant Cugat 
L'Ajuntament de Sant Cugat destinarà 400.000 euros al teixit comercial de la ciutat afectat per la suspensió d'obertura per la contenció de la Covid-19. El Consistori ha obert dues línies d'ajut. D'una banda, per a la restauració, oci nocturn i centres d'estètica i bellesa. D'altra, per a establiments als locals en centres comercials o equipaments esportius. Més informació aquí.   
Ajuts per a les Pimes d'Amazon 
Amazon ha llençat un programa d'incentius per ajudar a les pimes a vendre online. Amb aquest programa les empreses podran optar a un paquet de beneficis i ajuts de fins a 45.000 euros. Aquest benefici s'adreça tant a nous col·laboradors comercials com a les empreses que ja venen a través d'Amazon. En aquest darrer cas, només si obren nous mercats. Més informació aquí.  
Ajudem a les empreses a créixer 
Reempresa ha fet un pas més i ara també t'ajuda a fer créixer la teva empresa. Recreixement és un programa dirigit i pensat per aquelles empreses que busquen o necessiten fer un salt i créixer. El programa no té cap cost per a l'usuari/ària ja que està finançat públicament entre la Cecot i el Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat. Més informació aquí.
Reunió del Grup Impulsor de Comerç 
La Masia de Can Serra de Rubí va acollir el passat 10 de març una reunió del Grup Impulsor de Comerç i Restauració del Vallès Occidental, del que forma part Cecot Comerç. La trobada va estar presidida per la diputada de Comerç de la Diputació de Barcelona i alcaldessa de Rubí, Ana Maria Martínez. En total hi van participar 35 entitats.  Més informació aquí
Cecot Comerç, partner de l'eShow 2022
Cecot Comerç col·labora una edició més en la fira eShow, que tindrà lloc els dies 4 i 5 de maig al pavelló 1 de la Fira de Barcelona i que reunirà més de 6.000 professionals. El certamen presenta les darreres tendències i les solucions en tecnologia. Es tractaran temes com l'evolució del delivery, les vendes directes D2C o la Intel·ligència artificial. Més informació aquí.  
Nova regulació de l'última milla 
El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha anunciat que el Govern regularà "l'última milla" del comerç online. El conseller ha fet aquestes declaracions durant la presentació del Pla d'Acció del Comerç, l'Artesania i la Moda 2022-2025, que es va fer el passat 9 de març. L'objectiu de la mesura és reduir l'impacte mediambiental del comerç online.  Més informació aquí
Quaderns de Mercat 2022 
Nova edició de Quaderns de Mercat, que impulsa el CCAM des del  programa elsmercats.cat. La finalitat de les primeres sessions del 2022 serà donar eines molt pràctiques als paradistes per tal que puguin millorar la captació dels clients a través de les xarxes socials i també facilitar informació sobre les normatives en gestió de residus i reciclatge.  Més informació aquí
Donem suport al poble ucraïnès  
La Cecot i Cerclemón col·laboren amb Farmamundi per ajudar a la població ucraïnesa en aquests moments tan complicats. Per això, hem posat en marxa una campanya de donatius per fer arribar material mèdic i sanitari a la població d'Ucraïna. Farmamundi és una ONG de cooperació al Desenvolupament, acció humanitària i d'emergència. Més informació aquí.
info@cecot.org
Informe MODE2020 
L'Informe MODE2020 ofereix un llistat amb 100 retailers de moda espanyola amb una millor projecció per liderar el sector els pròxims anys, més enllà de les grans marques consolidades. Aquest informe està elaborat per l'agència de màrqueting i desenvolupament de marques AlanCrew, especialitzada en el sector de la moda i la bellesa i el lifestyle. Més informació aquí.
FORMACIÓ
Client intern, client extern  
Et proposem un curs online, "Orientació al client intern i extern" per descobrir aptituds i actituds relacionades amb aquesta competència professional. També per aprendre a indagar en les necessitats i expectatives del client intern i extern. Cecot Formació ha programat un curs online de 10 hores de durada que es farà del 6 d'abril al 6 de  maig.  Més informació aquí.

Màrqueting Empresarial  

Nova oportunitat per inscriure-us al curs de màrqueting empresarial per conèixer els punts claus per millorar la posició competitiva de la teva empresa. Cecot Formació ha programat un curs online de 25 hores de durada que començarà el 7 d'abril i acabarà el 4 de maig de 2022. Els curs s'adreça a tothom i es farà de dilluns a divendres. Més informació i inscripció en aquest  aquí. 
HA ESTAT NOTÍCIA
Evolució del consumidor online des de l'inici de la pandèmia
Segons un estudi sobre la confiança dels espanyols en la compra de Moda Online realitzat per Showroomprivé i Confianza Online, 7 de cada 10 espanyols afirma que té un elevat grau de fiabilitat en l'eCommerce. Segons l'estudi, estem en una etapa d'estabilització a l'alça de l'eCommerce. Així 7 de cada 10 dels enquestats ha fet més transaccions per Internet el 2021 que en 2020.
 
Els aparadors, escenaris per atreure el consumidor
Poden els aparadors continuant sent rellevants per al Retail? Haurien de ser-ho perquè són claus per connectar amb el consumidor. Però per això, les marques han de ser creatives i utilitzar la imaginació per convertir els aparadors en un escenari i acollir esdeveniments. 
El marketplace concentra el 50% del negoci de l'eCommerce
El Marketplace és una modalitat de l'eCommerce minoritària però és el format que més consumidors atreu. En concret, el Marketplace representa tan sols l'1.5% de les pàgines de comerç electrònic a nivell global. En canvi, aglutina el 50% del volum de negoci. Els consumidors de l'estat espanyol realitzen el 39% de les seves compres online en marketplaces.