|
Sessió de Cloenda del Cicle de Cecot Comerç
Aquest 25 de novembre s'ha fet la Sessió de cloenda Cicle #RetailTrends | Proactivitat en la venda: actituds i eines, que organitza Cecot Comerç. Autoritats, assistents i organitzadors han participat en una webinar que ha fet un resum executiu dels principals conceptes exposats a les cinc sessions anteriors de la mà de la Mercè Clavel, assessora de Comerç de la Cecot. |
|
|
|
|
El Director general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Jordi Torrades, ha adreçat unes paraules de benvinguda als participants a la Sessió. La clausura de l'acte ha anat a càrrec del Cap de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Terrassa, Marc Girol. En total, més de 240 inscrits han participat a les sis sessions de la quarta edició del Cicle. Pots consultar totes les sessions aquí. |
|
|
|
|
|
HelpEmpresa, per ajudar les empreses
Un total de 90 empreses de diferents sectors ja han rebut suport del programa HelpEmpresa de la Cecot que va néixer el passat mes d'octubre. Aquest programa té com a objectiu oferir solucions a les empreses que estan passant per una situació complicada i té el suport del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat. Més informació aquí. |
|
|
|
Llibre de registre de jornada laboral
Com a soci de la Cecot t'obsequiem amb tres llibres gratuïts de registre manual de la Jornada Laboral dels treballadors. Si en necessites més el preu per unitat és de 2,50€ (IVA inclòs). També t'oferim la possibilitat de personalitzar els llibres de registre de la jornada laboral dels treballadors amb el logotip de la teva empresa pel mateix preu. Demana'ls aquí. |
|
|
|
|
Competències professionals
Coneixes el procés d'acreditació de competències professionals? és una iniciativa adreçada a avaluar, reconèixer i acreditar oficialment les competències professionals de les persones adquirides per l'experiència professional i la formació no formal al llarg de tota la seva vida. T'interessa? Tens més informació a la nostra web. |
|
|
|
Entrevista a Joan Carles Calbet
El president de RetailCat, Joan Carles Calbet, ha explicat que cal repensar el Blackfriday perquè va contra el model de comerç català i està posat en calçador. Calbet ha fet aquesta reflexió en una entrevista a RadioComerç on també comenta que no creu que aquest any hi hagi més desabastiment de productes que altres anys. Més informació aquí. |
|
|
|
|
Premis Nacionals de Comerç
El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha lliurat aquest dilluns 29 de novembre els Premis Nacionals de Comerç de 2020 i 2019. Enguany també s'ha fet un Reconeixement col·lectiu al sector del Comerç per l'esforç realitzat durant el confinament amb l'objectiu d'abastir la població en diversos àmbits i zones territorials. Més informació aquí. |
|
|
|
Guardons als comerços centenaris
La Generalitat de Catalunya ha lliurat aquest mes de novembre els Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris. El Mercat Municipal de Rubí, en actiu des de 1910, és un dels 33 comerços i mercats municipals guardonats enguany. En total s'han premiat 24 establiments amb cent o més anys i 9 amb cent-cinquanta anys o més d'història. Més informació aquí.
|
|
|
|
|
Un 25% de les llars compra als mercats
1 de cada 4 llars catalanes compra habitualment als mercats municipals. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi encarregat per la Generalitat de Catalunya sobre els hàbits de consum en els Mercats Municipals, que s'ha presentat durant el Congrés de Mercats Municipals de Catalunya celebrat el passat 8 de novembre. Més informació aquí. |
|
|
|
Els Mercats eliminen el plàstic
Prova pilot a tres municipis de la província de Barcelona per eliminar les bosses de plàstic als Mercats Municipals. La campanya Mercats sostenibles. Adeu als plàstics d'un sol ús! és posa en marxa a Rubí, Manresa i Viladecans. L'objectiu és reduir els residus de plàstics amb accions que involucrin a clients i paradistes. Més informació aquí.
|
|
|
|
|
Guia Comercio + de l'AGECU
L'AGECU ha presentat la Guia Comercio + responsable amb recomanacions per a les zones comercials urbanes. Aquest document té com a objectiu sensibilitzar, motivar, orientar i oferir eines en matèria de RSE i sostenibilitat, tant a les empreses de comerç com als professionals de les associacions responsables de la seva dinamització. Més informació aquí. |
|
|
|
Crear una botiga online
La Doctora Retail, ponent del Cicle #RetailTrends, ens dona eines per decidir si ens convé crear un canal propi de venda online. Analitza aspectes com quina és la millor plataforma, com connectar la botiga online i la física o quina és la inversió necessària per crear la botiga o per aconseguir trànsit per la nostra botiga. Teniu més informació a la nostra web. |
|
|
|
|
El debat sobre el futur del Retail centrat en les persones |
|
|
L'Assessora de vendes de la Cecot, la Montse Soler, reflexiona sobre el futur del Retail i la seva continuïtat en l' article "Sam Walton i el final del Retail" publicat a VIAempresa. La Montse Soler posa l'accent en l'actitud i el comportament de les persones venedores per garantir el futur dels negocis. Destaca quatre propostes de Sam Walton, fundador del Walmart, per garantir un bon futur al Retail. Unes propostes que considera plenament vigents. |
|
|
El comerç rep ingressos extres fent de bústia d'Amazon |
|
|
En alguns casos el comerç ha trobat una font d'ingressos extra fent de punt d'entrega de paquets de grans empreses. És el cas de la papereria Nuca, a Barcelona, que pot rebre més de 100 paquets al dia. Un exemple que recull l'article "Ser una bústia d'Amazon, la salvació i el malson de les botigues de barri" del diari Ara i que ha permès alguns negocis salvar-se de tancar. |
|
|
El comerç electrònic està evolucionant. Cada cop té més força el Q-Commerce, o la tercera generació de vendes online. El Q-Commerce o comerç ràpid està enfocat en la velocitat de lliurament de la compra (menys d'una hora o en el pitjor dels casos el mateix dia), la conveniència (múltiples formes de lliurament) i l'atenció al client de manera ràpida, entre altres aspectes. |
|
|
|
| |
|
|