|
AJUTS AL COMERÇ AL DETALL NO ESSENCIAL |
|
|
Es poden demanar fins el 10 de febrer
El DOGC ha publicat aquest dimarts la Resolució per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió d'ajuts extraordinaris al sector del comerç al detall de productes no essencials obligat a tancar per les mesures per la pandèmia de la COVID-19. Els ajuts es poden sol·licitar del 27 de gener al 10 de febrer. |
|
|
|
|
Les persones beneficiàries són autònoms o pimes de comerç al detall de productes no essencials en establiments de més de 400 metres quadrats o autònoms i pimes amb establiments o locals comercials que es trobin dins de centres, galeries o recintes comercials obligats a tancar en base a la Resolució SLT/1/2021, de 4 de gener. Les sol·licituds s'han de presentar segons model normalitzat que es troba a la web de Canal Empresa, la pagina web de la CCAM o a la web del Departament d'Empresa i Coneixement. Podeu ampliar la informació aquí. |
|
|
|
|
|
Cribatges massius amb test d'antígens
La Patronal Cecot, juntament amb el Departament de Salut i en col·laboració amb Prevint ha posat en marxa un pla de cribatges massius amb tests ràpids d'antígens. Accedir-hi pot contribuir a reforçar el missatge a l'Administració i als consumidors que el comerç és un espai segur i contribueix per evitar la propagáció de la COVID-19. Podeu ampliar la informació aquí. . |
|
|
|
Es mantenen les mesures per la COVID
Les mesures per intentar continuar frenant la situació epidemiològica que es viu a Catalunya continuen vigents fins el dilluns 8 de febrer a les 00.00 hores. Pel que al comerç segueix suspesa l'obertura al públic de locals i establiments de comerç de més de 400 metres quadrats i dels establiments i locals comercials ubicats als centres comercials. Més informació aquí. |
|
|
|
|
S'Impulsa una Càtedra del Retail
La UPF Barcelona School of Management ha presentat aquesta setmana la Càtedra "Escenaris de futur del Retail" que té el suport de Foment del Treball, de la qual hi formem part, i la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'una càtedra estratègica de país sobre el repte del retail en temps de pandèmia. Podeu ampliar la informació aquí. |
|
|
|
Nadal i Reis no salven les vendes
Segons l'Indicador Retail Comertia de desembre, els comerços adherits a Comertia han tancat el mes de desembre amb una variació mensual de -15,2%. El mes de gener, amb les restriccions aplicades per la Generalitat per la pandèmia es preveu un descens del -18%, en ple període de rebaixes. Podeu consultar tota la informació aquí. |
|
|
|
|
Llengua catalana i empresa |
|
|
La Fundació Cecot Persona i Treball, en col·laboració amb l'Oficina de Suport de la Iniciativa Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, duu a terme un estudi sobre l'ús de la llengua catalana a les empreses del Vallès Occidental de menys de 50 persones treballadores. |
|
|
|
|
A l'alça el pagament sense contacte |
|
|
El 2020 s'han duplicat les microempreses i petites empreses del retail que ofereixen als seus clients el pagament sense contacte. La xifra ha passat del 20% al juny de 2020 al 39% al desembre de 2020. Segons la tercera edició de l'Informe VISA Back Business Study les previsions són que aquest 2021 s'arribi al 44%. |
|
|
Presenten un informe que analitza l'evolució del sector |
|
|
El grup de Treball d'Informació de l'Observatori del Comerç 4.0 ha presentat un informe amb estadístiques per analitzar l'evolució del sector del comerç al detall i adoptar mesures per la seva reactivació. Aquesta sessió de treball ha estat presidida per la secretària d'Estat de Comerç, Xiana Méndez. |
|
|
Amazon carregarà la taxa digital als seus proveïdors |
|
|
Amazon carregarà la taxa digital del 3%, coneguda com a taxa Google, a les empreses venedores que utilitzen la seva plataforma per comercialitzar els seus productes. Aquesta taxa, aprovada a l'octubre pel Govern de l'Estat afecta a gairebé totes les grans empreses de l'economia digital, que hauran de decidir si l'assumeixen o traspassen el cost al client final. |
|
|
Augmenta l'apertura dels correus màrqueting |
|
|
Més d'un 60% de les empreses afirmen que la l'apertura dels correus màrqueting ha augmentat el 2020. A més, un 50% també indiquen que han tingut un augment positiu al volum de clics. Són dades de l'Estudi d'Investigació sobre l'ús de la percepció del correu màrqueting a España 2020, que publica Digital Response. |
|
|
Els consumidors prefereixen comprar diumenge al matí |
|
|
El comparador de preus IDEALO.ES ha analitzat les tendències més rellevatns entre els consumidors que han optat per la compra online durant el 2020. ,El 48% dels usuaris prefereixen comprar diumenge al matí. També s'ha incrementat l'ús de l' alarma en el preu entre els usuaris de l'eccomerce. |
|
|
|
|
|