La Direcció General de Comerç ha posat en marxa la campanya “Vine al teu comerç, vine a comprar”, amb l’objectiu de reactivar el comerç de proximitat i animar a la ciutadania a redescobrir els centres històrics dels municipis.
La campanya “Vine al teu comerç, #vineacomprar” té com a objectiu reactivar el comerç dels centres històrics de les ciutats, donant veu als seus principals protagonistes –els i les comerciants- que animaran a la ciutadania a redescobrir el centre històric dels municipis. Amb un missatge emocional i directe, els testimonis apel·len al record d’experiències positives per atraure la visita als establiments de proximitat amb l’objectiu final d’incentivar que hi comprin.
La campanya consta d’un espot de televisió, quatre anuncis de premsa i dues falques de ràdio, i tindrà presència a les xarxes socials en diferents formats. També comptarà amb insercions de publicitat exterior per tal d’arribar a la màxima cobertura del territori.
Pots veure l’espot de televisió aquí.
Aquesta acció promocional s’emmarca en les actuacions impulsades des del Departament d’Empresa i Treball per reactivar el comerç, un dels sectors més afectats per la crisi sanitària. Durant l’any 2020, l’impacte econòmic en aquest sector degut a les restriccions decretades per la Covid-19 va superar els 9.000 milions d’euros, més de la meitat dels quals durant l’estat d’alarma. En el cas dels comerços dels centres urbans i dels municipis turístics, es van veure també afectats per les restriccions de mobilitat dels ciutadans i la davallada del turisme.
A Catalunya, el comerç suposa el 15% del PIB comptant comerç a l’engròs, al detall i venda de vehicles amb 98.300 establiments comercials que generen ocupació a prop de mig milió de persones.