Tarragona i Lleida posen en marxa un pla per incidir en l’ús del català al comerç amb accions formatives, informatives i de sensibilització. Aquest pla vol fer front a la disminució de l’ús del català per les transformacions sociodemogràfiques de la darrera dècada.

El pla d’acció Ofercat està impulsat conjuntament per la Secretaria de Política Lingüística, el Consorci per a la Normalització Lingüística i l’Ajuntament de Tarragona i Lleida en cada cas. El pla inclou accions de formació als establiments. En els dos casos pretén fer front a la reculada de l’ús del català que s’ha produït en el sector comercial a conseqüència de les transformacions sociodemogràfiques viscudes a la ciutat en la darrera dècada.

Dades avaluades a Tarragona

Segons les dades del darrer projecte Ofercat (2022), el català és la llengua més usada a la retolació comercial de Tarragona (41,1%). A continuació hi ha els rètols ambivalents o sense contingut lingüístic (22,1 %), i els rètols en castellà (19,4 %). Aquestes dades reflecteixen una caiguda de 8 punts en l’índex d’oferta de català en la retolació en comparació a l’any 2015.

Pots ampliar la informació aquí.

Dades avaluades a Lleida

A Lleida el català s’utilitza per rotular en un 55,2% dels cartells. A continuació hi ha els rètols ambivalents o sense contingut lingüístic (19,4%) i els rètols en castellà (8,8%). Aquestes dades reflecteixen una caiguda de 4 punts en l’índex d’oferta de català en la retolació en comparació amb l’any 2015.  

Pots ampliar la informació aquí.