L’edició d’enguany s’ha estructurat en cinc sessions orientades a desenvolupar la venda omnicanal al comerç de proximitat.
L’èxit, tant d’assistència com de valoració de les dinàmiques i continguts de la primera edició orientada a la transformació digital del Retail, han impulsat un segon Cicle que s’ha dut a terme al llarg d’aquest any on s’ha volgut generar un espai de reflexió per als propietaris i propietàries de les empreses de comerç en la implementació efectiva de la venda omnicanal.
Durant la sessió de cloenda Laia Morales, Barna Consulting Group, ha realitzat un resum executiu de les principals conclusions extretes en les quatre sessions prèvies del cicle, De la venda tradicional a la venda híbrida, Mercats electrònics: més enllà d’Amazon, Gestió de les expectatives en la venda online i Els nous reptes de la mobilitat en la venda. També s’ha dut a terme una activitat interactiva entre els assistents a través d’un Kahoot que ha estat intercalat amb les conclusions del Cicle.
Laia Morales ha destacat la importància que la venda sigui una conseqüència de la vinculació que es crea amb el client; ha afegit que com més canvia el món, més cal tornar a l’origen: escoltar i entendre el que demanen els clients. També ha indicat que el venedor té futur, però serà diferent, serà híbrid, haurà de ser capaç de moure’s entre la venda física i la venda online.
La sessió s’ha obert amb la intervenció de Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç, qui considera que “les empreses hem d’entrar proactivament en aquesta transformació”, per fer-ho cal estar permanentment actualitzat i nodrir-se de nous coneixements a través d’espais com el que ens ofereix aquest Cicle.
Muntsa Vilalta, la directora general de comerç de la Generalitat de Catalunya, també ha transmès als assistents la necessitat d’establir estratègies per fer front als grans reptes que té el comerç, i que passen per promoure models de negoci competitius, incrementar el prestigi del sector, situar el comerç en el centre dels plans de ciutat i impulsar l’adaptació a la transformació digital.
Per últim, Jennifer Ramírez, la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Terrassa, ha posat de manifest durant la seva intervenció la importància del comerç als centres urbans. També ha destacat l’ampliació de la zona de baixes emissions a la ciutat i com aquesta ha d’ajudar a pacificar els carrers i a convidar a passejar pel centre.
Uns vuitanta assistents han participat del Cicle #RetailTrends 2019 i han posat de relleu l’alt grau d’interacció durant les sessions, així com els debats que s’han anat generant durant i després de cada una d’elles. El format permet aprofundir en la situació particular de cada assistent a l’hora de treballar amb exemples, la qual cosa esdevé una eina de reflexió i de millora del projecte exposat per l’assistent, no només amb les reflexions aportades pel ponent sinó també amb les reflexions aportades per la resta de participants.