Diversos estudis han demostrat que els consumidors passen més temps en un establiment i compren més quan hi ha música en el local. A través de la música, pots fer que el teu comerç sigui més atractiu i fer que la gent vulgui tornar, fins i tot si no tenen plans de comprar.
Òbviament és important triar aquelles cançons que vagin d’acord amb el teu públic objectiu. Per exemple, si vas a vendre productes exclusius, potser la teva millor opció sigui la música clàssica o el jazz.
Com triar la millor música?
És important saber que no pots fer servir qualsevol música només perquè t’agradi o la trobis adient pel teu comerç. Has de conèixer si l’obra musical està protegida amb drets d’autor i, si ho és i vols utilitzar-la, necessites obtenir l’autorització dels titulars dels drets d’autor corresponents. Les principals empreses són, d’una banda la Societat General d’Autors i Editors (SGAE), que és una empresa privada que vetlla per la protecció del treball dels autors i editors, l’AGEDI (l’entitat de Gestió dels drets de Propietat Intel·lectual dels productors fonogràfics) o l’AIE (per als intèrprets o executants).
Quant haig de pagar?
A tall d’exemple, les tarifes de la SGAE es publiquen periòdicament i varien en funció de les característiques del negoci: grandària del local, difusió musical a través de mitjans audiovisuals, ús de l’ambientació musical com a forma secundària i incidental, celebració de balls en el local, etc. T’aconsellem que abans d’emetre qualsevol obra musical, t’informis bé, perquè les inspeccions són periòdiques i les multes importants.
Pot evitar-se el pagament?
Afortunadament, sí. Els establiments poden utilitzar música ‘Creative Commons’ sense necessitat de pagar drets d’autor per ella. Aquest tipus de música és difosa pels propis titulars a través de pàgines web i el seu ús no genera drets d’autor per a les entitats de gestió (SGAE, AGEDI, , “com ja han reiterat tribunals d’Espanya en diverses sentències no genera drets d’autor per a les entitats de gestió“.
Una de les empreses que ofereixen aquest servei als establiment és Soundreef, que a través de l’empresa MusicGates ofereix més de 200.000 cançons i 11 canals musicals amb drets d’autor.
Soundreef és un operador privat que treballa en tota Europa desenvolupant la seva activitat en total legalitat i transparència, complint amb les decisions de la Comissió Europea (Antitrust: IP/08/1165 Brussel·les, 16 de juliol de 2008).
Què t’ofereix Soundreef | MusicGates?
Soundreef, a través de MusicGates posa a disposició dels comerços:
- Més de 150.000 cançons i 11 canals musicals amb la millor música d’ambient.
- Una selecció musical de gran qualitat que et permet no haver de tornar a pagar a la SGAE o altres gestores.
- Un equip expert que t’ajudarà a buscar les millors peces musicals per sonoritat, característiques i cost, redefinint la idea de música de fons.
- Un catàleg musical que inclou, entre molts altres gèneres: Rock, Pop, Lounge, House, Jazz i Clàssica.
- Serveis addicionals com la cerca de sons especials, l’assessorament per a l’associació entre la marca i la música i la creació de la llista de reproducció.
A més cadascun dels teus punts de venda rebrà un certificat Soundreef que demostra que estàs exempt de pagament a l’SGAE, AGEDI-AIE i un adhesiu perquè el puguis posar en l’aparador; i un telèfon gratuït d’atenció i assessorament legal per resoldre possibles incidències amb l’SGAE, AGEDI-AIE o altres gestores. I tot això a partir de 150€ l’any.
Si vols un pressupost personalitzat, només o has de demanar trucant al telèfon 93 736 60 00 o a través del correu electrònic acordsidescomptes@cecot.org
Font:
- ¿Deben pagar los hoteleros por poner música en sus establecimeintos? http://blogs.hoy.es/alderechoyalreves/2017/09/24/deben-pagar-los-hosteleros-por-poner-musica-en-sus-establecimientos/
- Comercios tiendas y grandes almacenes http://www.sgae.es/es-Es/SitePages/corp-ventalicenciaP3.aspx?l=88
- Departament d’acords i descomptes de la Cecot. cecot.org