La Generalitat ha posat en marxa una nova campanya de control de preus de productes amb motiu del Black Friday. En concret, s’estan executant inspeccions a 80 empreses del sector de l’electrònica de consum, d’articles de roba i complements i productes per a la llar, que tradicionalment concentren la major part dels descomptes en aquestes dates.
El seguiment i l’anàlisi de preus es fa sobre un total de 2.960 productes, dels quals 2.660 en canals de venda per internet i 300 a botigues físiques. El monitoratge de preus s’ha iniciat dos mesos abans de la cita i es perllongarà fins al proper 2 de desembre, coincidint amb la celebració del Cyber Monday.
Per part de l’Agència Catalana del Consum, l’objectiu prioritari és protegir els consumidors davant de l’ús de publicitat que pugui induir a engany, d’acord amb el que preveu el Codi de consum català. Des de l’àmbit de Comerç, en canvi, els controls se centren principalment a vigilar la competència deslleial entre establiments comercials.
Més informació aquí.