Els joves entre 14 i 22 anys quan van a una botiga física esperen trobar personal especialitzat i amb vocació de servei que els atenguin com es mereixen.

Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi “Els joves i el retail: Present i futur del retail segons els joves” que ha impulsat RETAILcat amb el suport del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.

L’estudi, realitzat per l’empresa Human Focus, es basa en uns focus group realitzats per a grups de noies, grups de nois i grups mixtes de diferents franges d’edat: 14-15 anys, 18-19 anys i 21-22 anys.


Per als mes joves (14-15 anys), anar de botigues és de les primeres activitats que poden fer com els adults. És una activitat social que està plena de significats positius. Per als mes grans (17 anys en endavant) la compra és una via per a l’autexpressió i per diferenciar-se.

La compra a la botiga física significa un esforç, però alhora es valora molt l’accés immediat al producte, la possibilitat de provar i de trobar-hi personal especialitzat que pot resoldre els dubtes. La botiga física és un espai d’oci, per socialitzar i sovint una via de desconnexió. Podeu consultar l’estudi complet aquí.