Aquesta experiència comercial vista amb “ulls de client” va ajudar als assistents a reflexionar sobre els seus models de negoci.
La ciutat de Barcelona s’està posicionant, cada cop més, com un espai innovador, dinàmic i d’inspiració del comerç per a molts retailers d’arreu del món. Per aquest motiu, durant un dia, una representació d’empresaris i empresàries del comerç han visitat, des de l’òptica del comprador, nous models de negoci que conviuen, avui per avui, amb èxit: nous clústers, nous conceptes, noves reflexions, noves tendències i nous estils.
Per tot això, Cecot Comerç ha organitzat el 1r Retail Tour a Barcelona, de la mà de l’assessora de comerç de la Cecot, la Mercè Clavel. El recorregut va iniciar el seu itinerari a Gràcia, on es va poder visitar un eix on predominen els establiments d’alimentació sostenible, hand made, moda innovadora i creativa i el concepte eco. També es van poder visitar una parell d’establiments tradicionals que han estat capaços d’adaptar-se als nous temps.
També es va tenir ocasió de visitar el clúster de la llar ubicat a l’Eix de la Diagonal, així com altres concepts stores on predomina la tecnologia i la transformació digital al servei del client.
Al Passeig de Gràcia també es va poder visitar diferents establiments de restauració, així com diferents concept stores on es prima l’experiència de compra del client.
A la tarda es va optar per visitar el Born, on es van visitar diferents flagships del sector de la roba femenina, l’òptica i de l’equipament de la llar.
La valoració per part dels assistents ha estat molt positiva, per aquest motiu es preveuen noves edicions a Barcelona, així com altres ciutats catalanes i europees.