RETAILcat presenta l'estudi: "Els joves i el retail"
Els joves entre 14 i 22 anys quan van a una botiga física esperen trobar personal especialitzat i amb vocació de servei que els atenguin com es mereixen. Aquesta és una de les principals conclusions de l'estudi "Els joves i el retail: Present i futur del retail segons els joves" que ha impulsat RETAILcat amb el suport del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.
L'estudi, realitzat per l'empresa Human Focus, es basa en uns focus groups realitzats per a grups de noies, grups de nois i grups mixtes de diferents franges d'edat: 14-15 anys, 18-19 anys i 21-22 anys.
Per als més joves (14-15 anys), anar de botigues és de les primeres activitats que poden fer com els adults. És una activitat social que està plena de significats positius. Per als més grans (17 anys en endavant) la compra és una via per a l'autoexpressió i per diferenciar-se. La compra a la botiga física significa un esforç, però alhora es valora molt l'accés immediat al producte, la possibilitat de provar i de trobar-hi personal especialitzat que pot resoldre els dubtes. La botiga física és un espai d'oci, per socialitzar i sovint una via de desconnexió. Podeu consultar l'estudi complet aquí.
MÉS NOTÍCIES
Els nous llocs de treball en el comerç
L'estudi "Els nous llocs de treball en el comerç i les causes de l'alta rotació" analitza com les noves tecnologies estan modificant els llocs de treball de les empreses comercials, com es creen noves ocupacions i quina és la demanda de noves habilitats i competències. Podeu ampliar la informació en aquest enllaç.
Ajuts per a la venda de proximitat
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha aprovat les bases reguladores dels ajuts de minimis destinats a la promoció i foment de la venda de proximitat a Catalunya per a entitats que efectuïn venda de productes agroalimentaris de proximitat i que algun del seus membres sigui titular d'una explotació agrària. Més informació aquí .
HA ESTAT NOTÍCIA
Entrevista al president de RETAILcat a Mataró Audiovisual
El president de RETAILcat, Joan Carles Calbet, ha argumentat a Mataró Audiovisual que "el preu o com d'atractiu és un producte ja no és tan important per a la gent com els valors que hi ha darrera l'empresa que el fabrica i com s'ha fet aquell producte en concret". Podeu escoltar l'entrevista aquí.
Les vendes a les grans superfícies augmenten un 9,4% interanual
Al novembre, l'índex de vendes a les grans superfícies ha augmentat un 9,4% respecte al mateix mes de l'any anterior, segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat). Les vendes de productes alimentaris han augmentat un 8.7% interanual i les de la resta de productes un 9.9%. Més informació aquí.
Artrashop guardonada amb els Premis Impulsa 2018
La plataforma de venda online d'artesania catalana, Artrashop, ha estat guardonada amb els Premis Impulsa 2018 dels Premis Nacionals d'Artesania. Els artesans amb carnet de la Generalitat de Catalunya poden comercialitzar a Artrashop les seves peces i productes de manera gratuïta. Més informació aquí.
Presenten l'estudi "Anàlisi de l'impacte de les tecnologies emergents al retail"
Segons l'estudi, els principals reptes del retail per a l'any 2020 són la captació de talent, recopilar i analitzar dades per a la presa de decisions, la ciberseguretat o proporcionar als clients una experiència de compra unificada , així com millorar l'experiència de compra, entre d'altres aspectes. Més informació aquí.
SEU CENTRAL: SANT PAU, 6 · 08221 TERRASSA · T 937361100 · F 937366014 www.cecot.org