Desembre 2019 | 49 

CAMPANYA DEL MINISTERI
Acció contra les falsificacions
El Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme en col·laboració amb l'Oficina Espanyola de Patents i Marques ha impulsat una campanya per la conscienciació i sensibilització sobre les falsificacions,. Amb el lema "Els pitjors descomptes del món"  es vol posar l'accent en les conseqüències socials i econòmiques.
La campanya té com a protagonistes tres productes que sovint pateixen falsificacions: unes bambes, un perfum i un mòbil. Segons càlculs del Ministeri cada any a Europa es destrueixen més de 53.000 llocs de feina i es pateixen pèrdues per valor de 6.766 milions d'euros.
La campanya institucional es pot veure a la televisió, premsa digital i a les xarxes socials. També es pot veure en pantalles de centres comercials i elements de mobiliari urbà ubicats en llocs concorreguts i cèntrics de les ciutats. Podeu ampliar la informació
aquí.
MÉS NOTÍCIES
Més impuls a la venda de proximitat
La Generalitat ha aprovat la modificació del Decret 24/2013, sobre l'acreditació de la venda de proximitat de productes agroalimentaris. L'objectiu és impulsar aquest model de venda i augmentar la xifra de 3.000 adherits. Clica per més informació.
Alibaba crea un sistema operatiu per al comerç local 
Alibaba ha desenvolupat un sistema operatiu que permet als retailers accedir a les eines de la companyia xinesa per oferir una experiència òptima al seu client.  Algunes de les eines que podran utilitzar estan centrades en el màrqueting digital, els pagaments mòbils o la digitalització de la gestió del comerç, entre d'altres. Més informació aquí.
El futur dels productes ecològics
Els productes ecològics són cada cop  més demandats per un consumidor que defuig dels productes artificials. Així, el 67% dels consumidors opta ja per referències de quilòmetre zero, segons l'Estudi Wave X-Remix Culture, realitzat per el Grup IPG Mediabrands entre més de 56.000 consumidors de 81 paÏsos. Podeu consultar l'estudi aquí.
Estudi sobre els nous llocs de treball
El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, CCAM, presentarà el 21 de gener l'estudi "Els nous llocs de treball en el comerç i les causes de l'alta rotació". Aquest treball analitza com les noves tecnologies estan modificant els llocs de treball del comerç, les noves ocupacions i la demanda de noves habilitats . Més informació aquí.
Anàlisi sobre l'ús del català al comerç
El Consorci per a la Normalització Lingüística de Terrassa i Rubí ha fet un estudi sobre l'ús del català als establiments de comerç, hostaleria i de serveis de Terrassa, que es presentarà dimecres 29 de gener al  Vapor Universitari. Més informació aquí.
Les 12 úniques maneres de captar clients amb Mónica Mendoza
En l'era de la omnicanalitat el client ens pot conèixer a través de molts canals. Quins són els canals més rendibles pel nostre negoci? Aquesta i d'altres preguntes tindran resposta amb la sessió amb Mónica Mendoza que organitza el Club Cecot de Màrqueting i Vendes el pròxim 30 de gener a la seu de la Cecot. Podeu consultar l'estudi aquí.
HA ESTAT NOTÍCIA
White Monday, un consum sostenible
L'auge del Black Friday ha provocat el  naixement, a Suècia, d'una contraproposta que vol ser l'alternativa sostenible al consumisme massiu. El White Monday vol donar visibilitat a les empreses que contribueixen a l'economia circular. El Butlletí de comerç de la Diputació de Barcelona hi dedica aquest mes un ampli reportatge.  Podeu ampliar la informació aquí.
El Black Friday es refreda el 2019 
Les vendes durant el cap de setmana del Black Friday d'aquest any han pujat, però menys que d'altres anys. Segons recull el diari El Mundo, alguns dels motius serien que el comerç està esgotat de tanta promoció. D'altres podrien ser meteorològiques perquè va ploure bona part del cap de Setmana.  Més informació aquí.
Més transparència a la compra online
La transparència en les tarifes, el control sobre el procés de lliurament, una política de devolucions clara i gratificacions per la seva fidelitat són aspectes claus per al consumidor online actualment. Així es desprèn de l'estudi UPS Pilse of the Online Shopper 2019, que analitza les tendències dels compradors online a 15 països. Podeu ampliar la informació aquí.
Botigues efímeres als locals buits
L'Associació de Comerciants d'Osca impulsa el projecte "Latidos" que vol recuperar locals buits a les zones comercials. En el marc d'aquesta iniciativa han fet un rentat de cara a un local que ara ha llogat una firma de moda per obrir una botiga 'pop up' o efímera.  Més informació aquí.
SEU CENTRAL: SANT PAU, 6 · 08221 TERRASSA · T 937361100 · F 937366014 www.cecot.org
✍ Subscriu-te NOTÍCIES   |   Contacta'ns ✉   |   ✎ Associa't