La Directora General de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presentat els BIDs, una organització privada tutelada per l'Administració per promoure i revitalitzar una zona comercial, en el marc de la Jornada del Col·legi d'Economistes de Catalunya. Al setembre, la consellera Angels Chacón en va informar a RETAILcat. Més informació aquí
CAMPANYA COMERÇ
L'Ajuntament de Terrassa ha posat en marxa aquest mes de novembre la campanya "Les botigues de Terrassa m'agraden", que vol posar en valor el comerç de la ciutat. Un comerç valorat actualment en un 7,5 sobre 10, per sobre de la mitjana de la província. Més informació en aquest enllaç
OPERATIU GRÈVOL
Els mossos d’esquadra han activat el Programa Operatiu Estacional Grèvol en dues fases, una primera informativa i la segona, amb accions policials concretes dirigides als eixos i superfícies comercials i empresarials. L'objectiu es reduir els fets delictius i garantir la seguretat. Tots els detalls aquí
Cecot Comerç presenta un decàleg de transformació digital a la Cloenda del Cicle #RetailTrends
Èxit d'assistència a la Cloenda del cicle, que ha comptat amb la presència de la Directora General de Comerç, Muntsa Vilalta i el primer Tinent d'Alcalde de l'Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado.
Aquesta darrera sessió del cicle ha compartit les claus de les quatre càpsules prèvies, que han impartit diferents experts de Barna Consulting Group. Durant la xerrada, Laia Morales i Marta Segarra, de Barna Consulting Group, han presentat un decàleg de transformació digital del Retail. Segons la seva proposta, tot comença per fer un replantejament del model de negoci i posar al centre, el client. També s'ha destacat la importància de la personalització tant pel que fa al producte o servei, com pel que es refereix al model de venda. Una altre punt clau és reinventar-se contínuament, sense oblidar la gestió del talent o la omnicanalitat, així com la integració de la tecnologia per millorar els puns de venda.
Durant la seva intervenció, la Muntsa Vilalta, ha destacat l'encert del format de càpsules per arribar a un públic més ampli així com l'aposta de Cecot Comerç perquè el Retail "minimitzi la resistència al canvi". Vilalta ha explicat que l'adaptació al canvi no tan sols l'ha de fer el comerç, sinò tots els sectors i també l'Administració.Sobre el comerç online, la directora general de comerç ha apuntat actualment representa un 5-6%, però té una incidència important en els hàbits de consum, la qualitat ambiental i la mobilitat.
Per la seva part, Amadeu Aguado, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Terrassa, ha assenyalat la professionalització com a aspecte clau al comerç. També ha afegit que cal ser optimistes, aplicant la reconversió necessària per aplicar el que el client necessita.
La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé, ha agraït a tothom l'assistència i ha assegurat que el sector té molts reptes per endavant, però que cal veure'ls com una oportunitat i no com un perill.
La sessió de cloenda, que ha comptat amb la moderació de Mercè Clavel, l'assessora de Comerç de Cecot Comerç, tanca un cicle de quatre càpsules informatives que han donat continuïtat a la Jornada de Comerç celebrada al novembre passat amb el baseline #RetailTrends| A l'Avantguarda del Comerç.
El Centre de Reempresa de Catalunya ha entrevistat al cedent i al reemprenedor d'Importplanet Trading, un e-commerce basat en la compravenda de productes tecnològics. Aquesta empresa va néxer el 2014 de la ma de David Ros i ara comença una nova etapa amb el Josep Ocaña. Podeu ampliar la informació al web de Cecot Comerç.
Campanya 'Comerç Rubí Et Cuida'
Comerç Rubí ha posat en marxa la campanya per aquest Nadal on els clients poden guanyar fins a 25 premis pensats per cuidar-se. Només cal omplir la butlleta al comprar i pots aconseguir, sopars per a dues persones, sessions de perruqueria i estètica o targetes de Comerç Ciutat carregades amb 50 euros, entre d'altres obsequis. Més detalls aquí.
El Big Data, guanya pes a les botigues físiques
El comerç digital està alterant la relació entre comprador i venedor a les botigues convencionals. Aquestes han d'aprofitar les virtuts del canal online, el coneixement del client i l'atenció personalitzada, per potenciar el seu negoci. L'ús del Big Data pot aportar molt a les botigues físiques. Més detalls aquí.
SEU CENTRAL: SANT PAU, 6 · 08221 TERRASSA · T 937361100 · F 937366014 www.cecot.org