El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya ha obert el termini per participar en la 19a edició dels Premis Nacionals a la Iniciativa Comercial i els Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris, que lliura la Generalitat de Catalunya.
L'oferta comercial a Catalunya creix un 1,87% i se situa en més de 103.000 comerços, segons el Cens d'Establiments Comercials 2018. Així mateix, el Cens posa de manifest que la meitat dels comerços catalans tenen menys de 65 m2, i que 9 de cada 10 establiments estan situats dins la Trama Urbana Consolidada.
La música, una eina eficaç per potenciar les vendes a la teva botiga
Diversos estudis han demostrat que els consumidors passen més temps en un establiment i compren més quan hi ha música en el local.
Però, com poden els comerços oferir la millor música sense haver de pagar els elevats cànons establerts i no infringir els drets d'autor? Llegir més.
Segona sessió del cicle#RetailTrends | A l'avantguarda del Comerç el 24 de maig de la ma de Marta Segarra, consultora de Barna Consulting Group: "Sabem aprofitar els avantatges d'una nova venda en un món omnicanal? Claus i reptes. La xerrada se centrarà en entendre el concepte d'Omnicanalitat i desenvolupar una estratègia que integri els canals on off amb un enfoc orientat al client. La xerrada serà de 8:30 a 10:30h a la seu de la Cecot.
El Cicle va néixer en el marc de la ll Setmana del Comerç i en la primera sessió, Laia Morales de Barna Consulting Group, va obrir una reflexió sobre el model de negoci i sobre el canvi en el cicle de compra del client.
En total el cicle consta de 4 sessions. La tercera càpsula informativa serà el 27 de setembre,"Transmetem emoció en cada un dels nostres impactes a l'era digital?, a càrrec de Sergi Ramo. La darrera cita és el 8 de novembre amb Anna Fernàndez, "Idees per fidelitzar clients sota la fórmula "valoritzant la venda" en el Retail".
12 motius per no perdre’t les propers sessions:
No tinc clar qui és el meu client objectiu
No sé que està fent la meva competència dels diferents canals
Desconec com desenvolupar millor la cartera de clients
L'estratègia de la meva empresa no és omnicanal (o ho desconec)
No s'ha treballat un model d'experiència client integrat
No tinc clares quines són les millors palanques d'activació comercial al meu sector
Em fa por perdre el control de la reputació de la meva empresa
Crec que es pot millorar l'estratègia a través de les xarxes socials
El meu equip no està alineat amb una mateixa visió capa la digitalització de l'empresa
No tinc clar si ens comportem adequadament als canals digitals
Sé que m'he de transformar digitalment, però no sé com fer-ho
Estic perdut i necessito que m'orientin per desenvolupar el road-to-market de la meva empresa.
Terrassa tanca el cicle de jornades al voltant del model comercial de la ciutat
La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha participat a la taula rodona ‘Comerç Ciutadà, reptes de futur’, organitzada per l’Ajuntament de Terrassa. Tota la informació aquí
Segells de confiança: que són i en què ens ajuden Els segells de confiança online és basen en procediments pels que les organitzacions poden promocionar confiança al seu web amb un sistema de certificació. Més informació aquí
La compra en botiga+mòbil la preferida pels consumidors
Segons un estudi recent de consum, els clients prefereixen una compra que uneixi l'experiència sensorial (botiga) amb la digital (smartphones) i la social (xarxes socials). L'estudi el podeu consultar aquí