Novembre 2017 | 25 

Conclusions de la 15a Jornada Professional de Cecot Comerç

En el marc del “Cicle Cecot | Pimes cap a la Transformació Digital” i amb el leitmotive   #RetailTrends | A l’avantguarda del comerç,  la 15a Jornada Professional de Cecot Comerç celebrada el passat 6 de novembre va servir per generar debat i reflexions profundes per a les petites i mitjanes empreses del comerç presents, facilitant les claus per afrontar processos de transformació digital interns amb coherència i adaptats en l’entorn d’avui.

Estem en un moment disruptiu exponencial en el camp de la tecnologia digital. Aquest fet és imparable; l’empresari del comerç ha de prendre consciència i replantejar-se seriosament les relacions entre els seus clients i els diferents protagonistes del seu canal de comercialització.

El desenvolupament de la jornada va transcorre des del Front Office – tecnologia al servei de l’experiència de client fins al Back Office – solucions per gestionar la recollida i anàlisi de les dades obtingudes dels clients, dels espais dins del punt de venda, dels productes i/o serveis. Tot aquest procediment emmarcat sota tres eixos estratègics bàsics que els retailers s’han de plantejar i qüestionar:

  • prendre consciència del canvi de model del seu negoci (no podem continuar fent el mateix que hem fet fins ara!),
  • fomentar la reflexió estratègica (què hem de fer internament per adaptar-nos!),
  • amb exemples tecnològics i útils exposats per empreses actuals presents a la jornada.